Ook deze dimensie heb ik reeds eerder al aangehaald in mijn grondhouding. Ook dit is een dimensie die me gedurende mijn hele leven al een uitdaging, een bezigheid voor mij vormt. Zoals ze vroeger zeiden: een buitenkind, zakken vol, altijd vuil, altijd bezig…
En dit is nu net wat ik ook de kinderen wil laten ervaren, trek er op uit, onderzoek de dingen die je tegen komt, stel vragen over deze dingen,… Hier is een goeie leeromgeving noodzakelijk, en door mijn eigen grondhouding ben ik ervan overtuigd dat ik dit de kinderen bewust en onbewust meegeef. Het onderzoeken wat er op aarde leeft, maar ook hoe wij de aarde gebruiken als leefruimte is een belangrijk aspect . Het is voor kinderen in de eerste graad soms nog ver gezocht, maar voor sommige kinderen is het zeker een interessepunt waar we als leerkracht oog voor moeten hebben, en ook een zekere achtergrond van moeten bezitten.
donderdag 30 april 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten